menu-icon menu-icon
Domov

Poučenie o alternatívnom riešení sporov

V súlade s ust. § 93b zákona č. 483/2001 Z. z. o bankách a o zmene a doplnení niektorých zákonov a ust. § 91 zákona č. 492/2009 Z. z. o platobných službách a o zmene a doplnení niektorých zákonov týmto Banka informuje spotrebiteľov o možnosti alternatívneho riešenia sporov.

V súlade s ust. § 2 ods. 1 písm. a)  zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „Zákon o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov“) je spotrebiteľom fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania; spotrebiteľom na účely alternatívneho riešenia sporov pred subjektom alternatívneho riešenia sporov podľa ust. § 90 ods. 1 zákona č 492/2009 Z. z. o platobných službách a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „Zákon o platobných službách“), ak ide o spory súvisiace s presunom platobného účtu podľa Zákona o platobných službách, sa rozumie aj spotrebiteľ podľa ust. § 44d Zákona o platobných službách.


Klient má možnosť podávať reklamácie, ktoré Banka preverí a rozhodne o nich v súlade s Reklamačným poriadkom. Klient, ktorý je spotrebiteľom v zmysle vyššie uvedenej definície a podávateľom reklamácie, je v súlade s ust. 11 ods. 1 Zákona o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov oprávnený obrátiť sa na Banku so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým Banka vybavila jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že boli porušené jeho práva.


Klient, ktorý je spotrebiteľom, je oprávnený podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej len „návrh“) subjektu alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov, ak Banka na žiadosť o nápravu odpovedala zamietavo alebo na ňu neodpovedala v zákonnej lehote. Návrh podáva klient, ktorý je spotrebiteľom, príslušnému subjektu alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov, čím nie je dotknutá jeho možnosť obrátiť sa na príslušný súd. Ak sú na riešenie príslušné viaceré subjekty, právo voľby, ktorému konkrétnemu subjektu návrh podá, má spotrebiteľ.


Zoznam subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov vedie Ministerstvo hospodárstva Slovenskej republiky, ktorý sprístupňuje na svojom webovom sídle: www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1

Náležitosti návrhu sú upravené v ust. § 12 ods. 3 Zákona o alternatívnom riešení sporov. Návrh je možné podať v listinnej podobe, elektronickej podobe alebo ústne do zápisnice.

Ak klient, ktorý je spotrebiteľom a uzatvoril s Bankou spotrebiteľskú zmluvu online prostriedkami diaľkovej komunikácie podľa zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzatvorenej na diaľku alebo zmluvy uzatvorenej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho, je oprávnený využiť aj európsku platformu na riešenie sporov online, prostredníctvom ktorej bude iniciovať začatie alternatívneho riešenia sporu. Platforma, prostredníctvom ktorej môže spotrebiteľ podať návrh je na nasledovnom elektronickom odkaze: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK

SCROLL TO TOP
Rozumiem

Tieto stránky využívajú cookies. Ich ďalším používaním súhlasíte využívaním cookies. Prečítajte si informácie o tom, ako cookies používame a ako ich používanie môžete odmietnuť nastavením svojho internetového prehliadača.